מניסיון של 35 שנים בהוראת שפות , רוצה לשתף אותכם ברעיונות לתרגול אוצר מילים באנגלית והפעם בנושא חיות.
בסוף 15 הרעיונות, כתבתי לכם את רשימת החיות, שאותם אפשר ללמוד בכיף. הפעילות מועברת על ידי המורה לכלל הכיתה.
על הלוח כרטיסיות הברקה ממוספרות ציור והמילה באנגלית- או כרטיסיות ממוספרות ציור וכרטיסיות ממוספרות מילה.
1. התאם מילה לתמונה.
2 התאם תמונה למילה.
3 המורה אומרת מספר ותלמיד מקריא את המילה ותלמיד נוסף מפרש לעברית.
4 המורה מקריאה מילה ותלמיד אומר את מספר הכרטיסייה..
5. תלמיד אומר חידה והכיתה צריכה לנחש איזה בעל חיים? מי גר ברפת\ לול\אורווה.....?מי אוכל גזר\ קש\ בננות?
6 תלמיד עושה פנטומימה והכיתה מנחשת איזה בעל חיים.
7 תלמיד משמיע את הקול של בעל החיים- נביחה \יללה.... והכיתה מנחשת איזה בעל חיים?
8 תלמיד שואל למי יש זנב\קרניים\מקור....? והכיתה מנחשת איזה בעל חיים?
9. המורה מאייתת מילה והתלמיד אומר את המילה.
10 המורה מאייתת מילה התלמידים כותבים את המילה במחברת ואז מקריאים את המילה.
11 המורה שואלת איזו מילה מסתיימת באות t ....g.....n......?
12 המורה שואלת איזו מילה מתחילה באות d......c......f......?
13 המורה שואלת באיזו מילה יש 5 / 4 / 3 אותיות?
14תלמיד מתאר את בעל החיים והכיתה מנחשת...דוגמה למי אין רגליים? מי ישן בחורף? מי הוא מלך החיות? למי יש צוואר ארוך?
15 המורה מאייתת את המילה מהסוף להתחלה והכיתה מנחשת איזה בעל חיים
16 התלמידים מכינים משחק זכרון / רביעיות עם אוצא המילים.
17 שילוב נושא הצבעים - כל תלמיד מקבל דף עם ציורי בעלי החיים בשחור לבן והמורה נותנת הוראה - Paint the dog in brown.......
18 שילוב נושא הצבעים - המורה שואלת Who is green?.......
19 המורה שואלת איזה בעל חיים אוכל חסה....עשב.....עצמות...? והכיתה אומרת את שם בעל החיים.
20 שילוב נושא המספרים - המורה מבקשת Draw three fish.....
FROG | SNAIL | DOG | CAT |
RABBIT | BIRD | HORSE | ELEPHANT |
DONKEY | MONKEY | LION | SNAKE |
ZEBRA | HAMSTER | LIZARD | PARROT |
HEN | KITTEN | PUPPY | GIRAFFE |
WHALE | DUCK | DOLPHIN | FISH |
BEAR | LAMB | SHEEP | COW |