משמעת בכיתה


מורה לכיתה א
1 דקות קריאה

מורה לכיתה א

הרגשתי שאני מסוגלת להתמודד עם כל כיתה עד שנכנסתי למלא מקום בכיתה א, לארגן את הקטנטנים לשיעור, לשמור על סדר, ללמד מבלי לכתוב על הלוח, מסתבר שזה אתגר לא פשוט.

קרא עוד
מה לעשות או לא לעשות עם תלמיד שמסרב לקחת חלק בטקס יום השואה?
1 דקות קריאה

מה לעשות או לא לעשות עם תלמיד שמסרב לקחת חלק בטקס יום השואה?

פוסט שבו אני משתפת בסיטואציה לא פשוטה רגשית בה ילד סירב להשתתף בטקס יום השואה. על התגובה האוטומטית שלי כמורה, על כך שהבנתי שעשיתי טעות ואיך, בסופו של דבר, הבנתי מה הילד צריך בשביל שייקח חלק בטקס.

קרא עוד
משפחת גלעדי
1 דקות קריאה

משפחת גלעדי

כמורים יש לנו את הזכות לקבוע כללים בכיתה, לבקש לחנך ולהתעקש על התנהגות נעימה ושיח מכבד . אבל מה קורה לנו כשאנו עומדים מול הורה שהשיח איתו אינו נעים ואינו מכבד אלי וגם אל הילד שלו? כיצד אנו מגיבים? האם יש לנו הזכות להתערב בהורות שלו?

קרא עוד
משמעת - עונש קולקטיבי
1 דקות קריאה

משמעת - עונש קולקטיבי

תמיד השתדלתי לא להשתמש בעונש קולקטיבי. שימוש כזה תמיד יוצר אווירת מרמור אצל התלמידים שנענשו מבלי להפריע. בטווח המידי, עונש קולקטיבי הוא מאד יעיל. בטווח הרחוק – מתקיימת פגיעה באמון בין המורה לכיתה, ויש לכך השלכות בהמשך (שיחות עם הורים זועמים, הבהרות חוזרות מול התלמידים וכו'). למרות זאת, כפי שתוכלו לקרא בסיפור הבא, מצאתי את עצמי משתמשת ב"מקל" הזה...

קרא עוד