יחסים וסיטואציות- מורה - הורה - תלמיד


כשתלמיד מריח לא טוב

כשתלמיד מריח לא טוב

איך מתמודדים עם ילד שמריח לא טוב בכיתה? תיאור סיטואציה מביכה שהתעלמות ממנה תגרום למבוכה גדולה יותר. סיטואציה שנתקלתי בה מספר רב של פעמים. מוקדש למורים לתלמידים בגיל ההתבגרות.

קרא עוד
מה לעשות או לא לעשות עם תלמיד שמסרב לקחת חלק בטקס יום השואה?

מה לעשות או לא לעשות עם תלמיד שמסרב לקחת חלק בטקס יום השואה?

פוסט שבו אני משתפת בסיטואציה לא פשוטה רגשית בה ילד סירב להשתתף בטקס יום השואה. על התגובה האוטומטית שלי כמורה, על כך שהבנתי שעשיתי טעות ואיך, בסופו של דבר, הבנתי מה הילד צריך בשביל שייקח חלק בטקס.

קרא עוד
אז מה עושים כשתלמיד אומר  "לא רוצה להבחן"?

אז מה עושים כשתלמיד אומר "לא רוצה להבחן"?

אז מה עושים כשתלמיד אומר שהוא לא רוצה לענות על שאלה בפני כל הכיתה?

קרא עוד
כישלון בנועם

כישלון בנועם

הצורך לעניין 35-40 תלמידים מידי שיעור, הצורך ללמד ולקדם 35-40 תלמידים מידי שעה מעמיד בפני המורה אתגר לא פשוט. ועדיין למרות הרצון הטוב ההשתדלות הרבה, השיחות האישיות יש פעמים שאנו חווים כישלון.

קרא עוד
רוצה לומר לך תודה.

רוצה לומר לך תודה.

"תודה" מילה קטנה, גדולה, שגורמת לנו תחושת סיפוק גדולה על כל ההשקעה שלנו בתלמידים. מילה קטנה, גדולה, שהופכת את העשייה החינוכית למשמעותית ובעלת ערך.

קרא עוד
משפחת גלעדי

משפחת גלעדי

כמורים יש לנו את הזכות לקבוע כללים בכיתה, לבקש לחנך ולהתעקש על התנהגות נעימה ושיח מכבד . אבל מה קורה לנו כשאנו עומדים מול הורה שהשיח איתו אינו נעים ואינו מכבד אלי וגם אל הילד שלו? כיצד אנו מגיבים? האם יש לנו הזכות להתערב בהורות שלו?

קרא עוד
עונש קולקטיבי

עונש קולקטיבי

למה כל כך חשוב שתהיה משמעת בכיתה? אפשר להשקיע שעות בהכנת מערכי שיעור, פעילויות מעניינות וחווייתיות ,ללמוד את כל התאוריות על עולמו של הילד והכל ירד לטמיון בלי משמעת בכיתה. משמעת היא תנאי ראשוני בסיסי והכרחי לכל עשייה חינוכית.

קרא עוד
מבחן באנגלית- כיתה ד'.

מבחן באנגלית- כיתה ד'.

כמה חשוב לתחום מבחן בזמן? מה קורה כשילד מבקש עוד חמש דקות? האם לתת הזדמנות להשלים מבחן? לאפשר לכולם או רק למי שהומלצה ההקלה של הארכת זמן? כמה להתעקש? כמה להתגמש? זמן המבחן זהו רק נושא אחד איתו מתמודד המורה בזמן מבחן.

קרא עוד
משמעת

משמעת

תמיד השתדלתי לא להשתמש בעונש קולקטיבי. שימוש כזה תמיד יוצר אווירת מרמור אצל התלמידים שנענשו מבלי להפריע. בטווח המידי, עונש קולקטיבי הוא מאד יעיל. בטווח הרחוק – מתקיימת פגיעה באמון בין המורה לכיתה, ויש לכך השלכות בהמשך (שיחות עם הורים זועמים, הבהרות חוזרות מול התלמידים וכו'). למרות זאת, כפי שתוכלו לקרא בסיפור הבא, מצאתי את עצמי משתמשת ב"מקל" הזה...

קרא עוד